perjantai 15. helmikuuta 2013

Penang: pohjalta paratiisiin

Antti & Nina:

Saimme asuntoasiat kuntoon ja edessä oli miltei viikko vapaata ennen koulun alkua, joten päätimme lähteä Pohjois-Malesiaan Penangin saarelle katsomaan olisiko siellä enemmän kiinalaisen uudenvuoden juhlintaa ja hieman aurinkoa ja rantaa tarjolla. Päätimme tehdä kahden yön pikareissun sinne, koska hotellin saaminen pidemmäksi aikaa vaikutti haasteelliselta. Menimme Penangille bussilla, joka oli aivan hyvä vaihtoehto. Bussin yksiasentoinen ilmastointi oli vain erittäin ilkeä, joten mukaan lähtenyt neule tuli tarpeeseen. Lisäksi paluumatkalla juututtiin ruuhkaan, joten matka-aika piteni. Matkakohteestamme meillä ei paljoa tietoa ollut, mutta onneksi eräs taksikuski kertoi kaiken oleellisen minne meidän kannattaa mennä ja miten.

Georgetown
 Meillä on ollut ongelmia päästä nettiin, joten olimme varanneet hotelliksemme Grand Continental –hotellin Georgetownista. Saavuttuamme hotellille ensivaikutelma oli hieman pettynyt: huoneet olivat suoraan 80-luvulta ja kuvissa näkyvä loisto oli todella kaukana. Ensimmäisenä iltana ihmeteltiin Georgetownin menoa, mutta päätimme kuitenkin lähteä Batu Ferringhin rannalle reilun puolen tunnin bussimatkan päähän katsomaan iltaelämää. Batu Ferringhi paljastui rantakohteeksi, jossa oli lähinnä lapsiperheitä ja eläkeläisiä. Löysimme kuitenkin Hard Rock Cafen ja ihastelimme sen yhteydessä ollutta hienoa hotellia. Superkalliiden juomien jälkeen pistäydyimme vielä kivassa ravintolassa aivan meren rannalla.

Batu Ferringhi
Takaisin hotellille pääsimme kätevästi (ja halvasti) paikallisbussilla. Juuri kun Nina oli alkamassa nukkumaan, jostain lakanoiden välistä lattialle lensi kuollut HIIRI! Onneksi saimme vaihdettua huonetta yöllä ja heti aamulla lähdimme hotellilta vaatien kaikki rahat takaisin. Meille luvattiin palauttaa koko summa, mutta täällä on tapana lupailla asioita, jotka eivät pidä paikkaansa. Onneksi lopulta löysimme vapaan huoneen merinäköalalla Hard Rock –hotellista! Hotelli oli aivan yli odotusten, eikä kumpikaan meistä ole aikaisemmin ollut niin hienossa hotellissa. Hotellissa oleminen oli tehty elämykseksi Hard Rock –brändin tyyliin ja pienetkin asiat olivat viimeisen päälle. Olihan se huone tosi kallis, mutta nautittiin kyllä koko rahan edestä!

Kaiken kaikkiaan eka reissu oli oikein onnistunut! :) Huomenna alkaakin sitten arki orientaatiolla yliopistolla.