sunnuntai 3. helmikuuta 2013

Perillä!

Nina & Antti:
Lentomatka meni kokonaisuudessaan Oulusta tänne Kuala Lumpuriin erittäin sujuvasti. Laukut tulivat perille ja ylimääräisiä odotteluja tai ongelmia minkään kanssa ei ollut, ehkä jonkin verran jouduttiin passintarkastuksessa Amsterdamissa jonottelemaan. Kuitenkin pientä epäonnea oli sijoittumisessamme lentokoneessa: Amsterdam – Kanton – Kuala Lumpur välillä välittömässä läheisyydessämme oli useita lapsia, jotka itkivät, huusivat, potkivat selkänojaa, leikkivät käytävällä tai hakkasivat nalle puhilla. Eipä siis tullut juuri nukuttua matkan aikana. China Southern Airlines oli oiva valinta matkalle. Palvelu ja tarjoilu olivat hyviä ja jokaiselle matkustajalle oli pikkunyssykässä hammasharja tahnoineen ja korvatulppaa jne.

Amsterdam

Lentokentältä lähdimme kohti keskustaa junalla ja noin puolen tunnin jälkeen löysimme itsemme keskustasta. Loppumatkan hotellille huristelimme taksilla. Hotellimme on keskellä intialaista basaaria! Ihan siisti, mutta huone on tosi pieni. Hintaansa nähden (n.30e/yö) kuitenkin oikein hyvä valinta.

Majoittumisen jälkeen lähdimme kiertelemään ympäriinsä ja kartoittamaan vähän, mistä päin löytyisi meille asunto. Päivällistä söimme näin alkuun turvallisesti BurgerKingissä. :D Ilalla olimmekin ihan naatteja parin yön huonojen yöunien jälkeen ja nukuimmekin helposti 12h putkeen. Aamiaisella oli tarjolla mm. paistettua riisiä, nuudeleita, perunamuusia (?!), paahtoleipää, muroja, tonnikalaa yms. Ihan kivasti sillä sai mahansa täyteen ja puolen päivän aikaan lähdimme taas vähän tutkimaan ympäristöä. Kävimme muutamassa ostoskeskuksessa vähän ihmettelemässä, mutta varsinainen shoppailupäivä on kuitenkin tulossa vasta vähän myöhemmin. Tässä kuva Times Squaren ostarilta ja tämä on se ostari, jossa on sisällä leffateatterien yms. lisäksi myös huvipuisto! Täältä hankimme myös prepaid-liittymät molemmille.

Pieni pala Times Square -ostaria

Vuoristorata!
Välillä kävimme vähän lepäämässä hotellilla ja illalla jatkoimme matkaa. Yhtäkkiä löysimmekin itsemme China Townista! Täällä alkoi näkyä turistejakin huomattavasti enemmän kuin hotellimme seudulla, siellä kun tuntuu, että olemme ainoita.. Alkoi olla jo vähän nälkä, joten menimme vain johonkin ravintolaan ja tilasimme kumpikin kanaa ja nuudeleita. Puikolla syöminen onnistui yllättävän hyvin näin ensikertalaiseltakin. Yhteensä kaksi isoa annosta ja kaksi juomaa maksoi 35 ringittiä eli vajaa 9e eli ei mikään superhalpa, mutta ei kovin kalliskaan.

Huomenna olisi tarkoitus käväistä yliopistolla ja aloittaa varsinainen kämpän etsintää, saa nähdä kuinka meidän käy!